kviz

OPASNE POSLEDICE TERETANE I STEROIDA: Mišići kao kod Herkulesa, a srce osamdesetogodišnjaka!

 

Preterano konzumiranje proteina za oblikovanje mišića i izlaganje prevelikom naporu u teretani može da ima fatalne posledice po srce, upozoravaju lekari. Među mladima ima sve više muškaraca koji, vežbajući u teretani, idu do krajnjih granica vlastitih mogućnosti kako bi u masi došli do izražaja.

Njihov veliki uzor je Aziz Šaveršjan iz Sidneja, koji se proslavio preko noći nakon što je prikazao sopstvenu transformaciju od žgoljavog tinejdžera do muškarca nabijenog paketima mišića.

Šaveršjan, poznat kao Ziz, preminuo je u 22. godini od infarkta, bolesti koja obično ne pogađa njegove vršnjake. Mnogi veruju da je njegova smrt izazvana korišćenjem steroida.

- Možda imate najveće mišiće u kraju, ali imate i slabo srce poput osamdesetogodišnjaka - upozorava kardiolog dr Dejvid Kehun, ističući da želja za oblikovanjem savršenih mišića može da preraste u opasnu opsesiju.

- Moguće posledice su infarkt, moždani udar, visok holesterol i krvni pritisak - dodaje on.

Lekari širom sveta beleže alarmantan rast broja mladića koji pate od srčanih problema zbog korišćenja suplemenata za oblikovanje tela.

Industrija vitamina i dodataka u ishrani u Australiji beleži promet od 1,5 milijardi dolara godišnje, pri čemu se 100 miliona dolara troši samo na proteine.

Skot Grifit sa Univerziteta u Sidneju tvrdi da u ekstremnim slučajevima želja za savršeno oblikovanim telom prerasta u poremećaj poznat kao mišićna dismorfija.

- Za razliku od anoreksičnih osoba koje misle da su predebele, oni se vide u ogledalu i misle da su mršavi - objašnjava Grifit.

 

 

 

 

 

 

blic.rs
foto:printscreen/Jeff Seid

Preporučene vesti



Podeli novost