parovi prijava happy zvezda prijava kviz happy talent šou

NAUČNICI OTKRILI: Ovo je najstarija boja na svijeta!

Prema najskorijem istraživanju Nacionalnog univerziteta u Australiji, boja žvakaće gume i flamingosa je najstarija boja na svijetu.

Boja žvakaće gume, flamingosa i šećerne vune, svijetlo roza, je prema najskorijem istraživanju najstarija boja na svijetu, piše CNN.

Istraživači su otkrili drevne roze pigmente u kamenju starom 1,1 milijardu godina, što ih čini najstarijim bojama u geološkim zapisima. Drevno kamenje nalazilo se duboko ispod Sahare, u Taudeni Basinu u Mauritaniji.

Prema dr Nur Guneli, koja je pigmente pronašla u sklopu svojih doktorskih studija na Nacionalnom univerzitetu Australije, svijetlo roze boje su tvorevina praistorijskih okeanskih organizama. Ovi pigmenti su skoro 500 miliona godina stariji od do sada poznatih ''najstarijih pigmenata''.

- Svijetlo roze pigmenti su molekularni fosili hlorofila koje su proizveli drevni fotosintetički organizmi inhibirani u praistorijskom okeanu koji je davno nestao - rekla je Guneli u saopštenju za medije.

Kako bi otkrili pigmente, naučnici su razbili bilion godina staro kamenje, a zatim iz praha koji je od njih ostao, izvukli i analizirali molekule prastarih organizama.

Razblaženi antički pigmenti djeluju svijetlo roze. Ipak, kada su koncentrisani, boja fosila kreće se od krvavo crvene do tamno ljubičaste, navodi naučnica.

Kolektiv.me