15.09.2016 u 19:01

SRBIN NAPRAVIO BEBU BEZ ŽENE: Naš naučnik je deo PIONIRSKOG PODUHVATA!

Naučnici univerziteta Bat u Engleskoj, među kojima je i Srbin Miodrag Gužvić, uspeli su da stvore embrion miša koristeći samo spermatozoid i ćelije kože. Njihov neverovatni eksperiment će, kako prenose mediji, majke učiniti bespotrebnim ili će ženama omogućiti rađanje bez jajnih ćelija.

Tim istraživača je, bez upotrebe ženske jajne ćelije, uspeo da navede obične ćelije i spermatozoid da se razviju u embrion. Ovaj pionirski poduhvat mogao bi da dovede do toga da muškarci dobijaju bebe bez učešća ženskih gena, kao i da žene na svet donose decu iako su sterilne.

Doktor Toni Peri, vođa tima i molekularni embriolog, kaže da je ova procedura dovela do rađanja potpuno zdravih miševa.

Ovo je prvi put da je neko dokazao da kombinacija spermatozoida i ženskih jajnih ćelija nije jedina koja može da dovede do potomstva. Do sada je ženska jajna ćelija oplođena spermatozoidom bila neophodna za potpuni razvoj sisara – rekao je on.

Gej muškarci bi ovu tehniku mogli da iskoriste za dobijanje potomstva koje neće imati genetske odlike surogat majke, već samo miks genetskih karakteristika dvojice partnera.

Rezultat istraživanja, koje mnogi opisuju kao naučno izigravanje boga, objavljeno je u žurnalu Nejčer komjunikejšens. Tokom istraživanja na miševima naučnici su dobili 30 jedinki s procentom uspešnosti od 24 procenta. Dobijene jedinke su bile potpuno zdrave i imale su sopstveno potomstvo. Inače, Miodrag Gužvić je studirao na Beogradskom univerzitetu pre nego što je otišao u Nemačku, gde je nastavio da se bavi genetikom.

Kurir