KAKO NASTAJU NOVE PLANETE?! Novootkrivene planete su toliko slične Zemlji da su već našle svoje mesto među top 20 kandidata za kolonizaciju!

Niko više nije siguran da je Sunčev sistem nastao na standardan način. Zapravo, proučavanjem vansolarnih planeta ustanovljeno je da više od 80 planeta živi u drugačijim sistemima. Mnogi naučnici ovakva otkrića pripisuju ograničenoj tehnologiji. Još uvek ne postoji nijedan način za otkriće manjih planeta …

Kako vreme prolazi, odigrava se proces koji još nije u potpunosti proučen. U disku se prašina i led međusobno ujedinjuju čineći semena za buduće planete. U spoljašnjim delovima diska, kada takva protoplaneta dostigne zadovoljavajuću masu, ona svojim gravitacionionim uticajem sakuplja gas oko sebe. Tako nastaju džinovske gasovite planete, i to u spoljašnjim delovima zvezdanog sistema. Njihova veličina zavisi od količine prisutnog gasa u tom delu diska koje protoplanete privlače.

Kasnije se, u unutrašnjim delovima diska, gde je temperatura previsoka i gde nema leda, silikatne čestice ujedinjuju i stvaraju planete poput Zemlje. Teški metali i silikatna jedinjenja odolevaju visokim temperaturama u blizini zvezde.

Lako isparljive čestice mogu preživeti samo u spoljašnjim delovima diska i zbog toga u spoljašnjim delovima i nastaju gasovite planete. Preživele čestice se ujedinjuju i vremenom nastaje protoplaneta, koja će takođe vremenom početi da dominira maglinom privlačeći okolne gasove i prašinu svojom gravitacijom.

Astronomi svakog meseca otkrivaju stotine novih nabeskih tela u Sunčevom sistemu. Ipak, većina tih tela veoma su mala i najčešće se radi o asteroidima i okmetama. Veća tela koja se nazivaju „patuljaste planete“ ne nalaze se tako često i trenutno postoji svega pet takvih nebeskih tela čije je postojanje u našem sistemu potvrđeno. Nije previše verovatno da bi tako veliki objekat koji bi mogao da se nazove novotkrivenom planetom, mogao do sada da prođe neprimećen u Sunčevom sistemu.

Novootkrivene planete su toliko slične Zemlji da su već našle svoje mesto među top 20 kandidata za kolonizaciju.Te dve planete su slične planetama u našem Solarnom sistemu. One su samo malo teže od Zemlje i nalaze se u takozvanoj naseljivoj zoni gde voda može biti prisutna u tečnom obliku.

Happytv.rs