07.04.2017 u 19:35

Još jedan sjajni astronomski pronalazak: PRVI PUT OTKRIVENA ATMOSFERA OKO PLANETE SLIČNE ZEMLJI!

Naučnici su prvi put detektovali atmosferu oko jedne egzoplanete.

Oni su proučavali planetu GJ 1132b, udaljenu 39 svetlosnih godina, koja je 1,4 puta veća od Zemlje.

Njihovi nalazi sugerišu da je “super-Zemlja” obavijena debelim slojem gasa, koji predstavlja ili vodenu paru ili metan ili njihovu mešavinu.

Studija je objavljena u časopisu “Astronomical Journal”.

Otkriće atmosfere i njeno, makar i delimično, opisivanje važan je korak u potrazi za živim svetom van Sunčevog sistema. Ipak, malo je verovatno da je ovaj svet naseljiv – temperatura na njemu dostiže čak 370 stepeni Celzijusovih.

Dr Džon Sautvort sa instituta Kile, koji je vođa ovog istraživanja, podseća da najviša temperatura okruženja u kom je pronađen život na Zemlji iznosi 120 stepeni Celzijusovih. Ipak, sama činjenica da je otkrivena atmosfera, daje razlog za nadu.

“Otkrili smo da planete oko zvezda sa manjom masom mogu da imaju atmosferu i da, pošto ih u svemiru ima tako mnogo, možemo da očekujemo da na nekoj od njih ima života”, rekao je Sautvort.

Izvor:b92.net