UHVAĆENO 11 SIGNALA VANZEMALJACA: Ruski milijarder i genijalni naučnik uložili 100 miliona dolara u projekat

Projekat "Prodor: Slušajte", koji predstavlja SETI projekat najširih razmera pokrenut pre dve godine, objavio je preliminarne rezultate svog lova na radio-signale vanzemaljskih bića. Trenutno se obrađuje 11 potencijalno perspektivnih signala.

Endru Simion iz SETI Centra na Univerzitetu u Berkliju izjavio je da bi ceo svet mogao da ima pristup istraživačkom materijalu, jer su naučnici koji su uključeni u projekat poslali podatke i naučne članke za objavljivanje vodećim astronomskim časopisima na svetu.

"Još uvek nismo pronašli nikakav nedvosmisleni trag o postojanju vanzemaljske inteligencije, ali tek smo započeli ovu potragu. Ono što smo uradili u okviru projekta 'Prodor: Slušajte' nam omogućava da sprovodimo dublja i sistematičnija pretraživanja", rekao je Simion.

Pre dve godine su ruski milijarder Jurij Milner i kosmolog Stiven Hoking uložili 100 miliona dolara u desetogodišnju potragu za vanzemaljcima poznatu kao inicijativa "Prodor: Slušajte".

"To je SETI projekat najširih razmera koji je objavljen posle Projekta 'Feniks' 1995. godine, koji je i sam bio naslednik jednog otkazanog SETI projekta NASA, koji je trajao 10 godina i bio vredan 100 miliona dolara", piše internet portal Astronomija.

U oktobru i novembru prošle godine projekat je ušao u fazu realizacije. Naučnici i inženjeri inicijative instalirali su uređaje razvijene za potregu za vanzemaljskim životom na američki teleskop GBT, njegovog australijskog "rođaka" u opservatoriji Parks i dobili podršku naučnog tima najvećih svetskih radio-teleskopa FAST u Kini.

Sada su Simion i njegove kolege objavili preliminarne rezultate potrage za vanzemaljcima sa 692 obližnje zvezde. Rezultati su objavljeni na sajtu projekta.

Osim toga, oni su objavili da su otkrili 11 potencijalnih tragova koji mogu da ukazuju na postojanje vanzemaljaca. Tragovi su uhvaćeni teleskopima na različitim radio-talasnim opsezima.

Svi zainteresovani za ove "poruke iz svemira" mogu da preuzmu i analiziraju podatke kako bi pomogli naučnicima.

Učesnici projekta su naveli da svi ovi izlivi radioaktivnosti najverovatnije imaju prirodno poreklo, ali je njihovo otkriće ipak motivisalo učesnike projekta i nateralo ih da prošire svoje polje pretraživanja.

Sreda