04.05.2017 u 23:11

SAZNANJE KOJE LEDI KRV U ŽILAMA: Evo šta bi se desilo da se ugasi i poslednja zvezda u svemiru!

Robert Dajgraf, teorijski fizičar i direktor Institituta za napredne studije u Prinstonu, objasnio je u intervjuu za magazin Biznis insajder kako će se okončati život kosmosa.

– Mislim da je najveće otkriće od Ajnštajnove teorije relativiteta to da se univerzum širi. Međutim, u poslednjih nekoliko godina naučili smo nešto još dramatičnije. Univerzum ne samo da se širi, već u ‘praznom’ prostoru postoji neka vrsta sile koja ubrzava to širenje – kaže Dajgraf.

Naučnik dodaje da će krajevi univerzuma u jednom trenutku početi toliko brzo da se šire da će premašiti brzinu svetlosti. To znači da čovečanstvo nikad neće uspeti da vidi najudaljenije delove univerzuma.

Kada je reč o Sunčevom sistemu, veliki broj galaksija u našem okruženju će nestati. Naša galaksija predstavljaće na neki način pusto ostrvo. Nalazićemo se usred tog velikog, ‘praznog’ prostora, dok će zvezde svuda u svemiru umirati jedna po jedna kada istroše gorivo koje ih napaja energijom.

– Kada se i poslednja zvezda ugasi, sve što bude ostalo biće sila gravitacije. Crne rupe će početi da usisavaju zvezde na izmaku snage, a na kraju će progutati sve što se nalazi u univerzumu. I to će biti to – objašnjava Dajgraf.

– Čini se da će budućnost svemira biti vrlo pusta, zbog čega mnogi fizičari žele da veruju da se navedeni procesi neće dogoditi onako kako su pretpostavili. Ali svi trenutni dokazi upućuju na to da će kraj svemira zaista biti takav – zaključuje naučnik.

Izvor: vesti-online.com