"Čudni" signali dokaz vanzemaljskog života!

“Čudni zvuci“ dolaze sa zvezde udaljene “samo“ 11 svetlosnih godina od nas, navode naučnici iz Portorika.

Pojačano interesovanje naučnika za ovu zvezdu je nastalo nakon višemesečnih spekulacija o postojanju vanzemaljskog života na zvezdi Ross 128.

“Ako se i dalje pitate, tvrdnje o postojanju vanzemaljskog života su na margini pored ostalih stvari koje smo otkrili“, navodi se u blogu Abela Mendeza, direktora laboratorije Planetary Habitability na Univerzitetu u Portoriku.

Ipak, nešto čudno je došlo u centar pažnje naučnika. Dok je tim u aprilu i maju analizirao seriju malih i relativno „hladnih“ zvezda, od kojih neke imaju i planete koje oko njih orbitiraju, otkrili su “čudne zvuke“ koji pristižu sa zvezde Ross 128. To je posebno zanimljivo jer ova zvezda nema planete koje orbitiraju oko nje.

“Signal se sastojao od širokopojasnih periodičnih nepolarizovanih impulsa vrlo snažnih disperzijskih osobina“, piše u svom tekstu i dodaje postoje tri moguća uzroka čudnog signala:

• solarne baklje
  • prisustvo drugog objekta u blizini zvezde
  • eksplozija satelita

Mendez kaže da će u saradnji sa kolegama iz sveta uskoro ponovo posmatrati zvezdu, a zapažanja će objavitri krajem nedelje.

“Spremio sam Pinja Koladu ako se ispostavi da je taj signal astronomske prirode“, ističe on.

b92.net