parovi prijava happy zvezda prijava kviz happy talent šou

IGRA MATERIJE I ANTIMATERIJE: Svemir je mogao da se RASPADNE, ali zašto nije?

Prema svim proračunima, svemir je trebalo da nestane istog trenutka kada je i stvoren, ali se to nije desilo, a razlog za to još nije poznat naučnicima.

Na početku svega, prema standardnom modelu, postojale su jednake količine materije i antimaterije. Da su se ravnomerno poništavale, kako je i očekivano, ništa više ne bi postojalo.

Istraživači već godinama pokušavaju da pronađu neko objašnjenje zbog kog svemir, i mi u njemu, još postoji, ali bez uspeha.

"Prema svim dosadašnjim merenjima, postoji simetrija između materije i antimaterije u pogledu mase, naelektrisanja i drugih faktora, što znači da svemir uopšte ne bi trebalo da postoji", kaže Kristijan Smora, autor nove studije sprovedene u CERN-u.

"Neke razlike između materije i antimaterije moraju da postoje, ali mi ne možemo da ih nađemo."

Jedno objašnjenje bilo je da antimaterija i materija imaju drugačiji magnetizam, ali je novo istraživanje pokazalo da su identične čak i u tom pogledu.

Nova studija, predvođena dr Smorom, merila je antiprotone i pokazala da su potpuno identični protonima.

Istraživači se nadaju da će sada moći da ispitaju njihova svojstva još detaljnije, zahvaljujući novim metodama, a neki se već poigravaju sa vrlo zanimljivim idejama - šta ako antimaterija ima "naopaku" gravitaciju?

Izvor:b92.net