07.03.2018 u 15:03

DONELI ODLUKU: Kina celo nebo planira ispuniti internet-satelitima!

Kineska svemirska agencija CASIC ove godine će lanisrati prve u seriji broadband satelita koji će, prema najavi, u skoroj budućnost svima nuditi superbrzi internet, ma gde oni bili.

Prošlog meseca kompanija za svemirska putovanja u vlasništvu Elona Maska lansirala je par satelita kojima planira tesitrati novu vrstu globalnog interneta. Videvši potencijal u ovom planu, Kineska kompanija China Aerospace Science and Industry Corp (CASIC) krajem godine planira lansirati i svoje eksperimentalne internet satelite.

Predsednik Druge akademije CASIC-a Zang Zongjang nedavno je najavio da će prvi sateliti uzleteti u nižu orbitu gde će pokušati ostvariti prenos od 500 Megabita/s. Ovime agencija planira prirediti teren za ostalih 156 satelita koje planira lansirati u sklopu projekta Hongyun.

Nakon što uspešno lansiraju prvi satelit, CASIC će do 2020. u orbitu poslati još četiri, a do 2022. taj broj planiraju povećati do 156. Prvi sateliti će leteti u niskoj orbiti od 1000 kilometara.

Zang je prilikom objave naglasio da će 'Hongyun brojnim korisnicima omogućiti da uživaju u superbrzom broadband internetu bili oni u pustinji, na sred okeana ili u avionu.

Izvor: nezavisne.com